پناهجوی نوجوان افغان به قتل دختر آلمانی اعتراف کرد

پناهجوی نوجوان افغان به قتل دختر آلمانی اعتراف کرد
یک پناهجوی ۱۷ ساله افغان که روز جمعه در پیوند با کشته شدن یک زن جوان در آلمان دستگیر شده و در بازداشت موقت به سر می‌برد، به قتل این فرد اعتراف کرد. مقامات قضایی فرایبورگ، شهری در جنوب غرب آلمان که این قتل در حوالی آن روی داده با اعلام این خبر در عین حال مشخص نکردند که آیا متهم، به تجاوز هم اعتراف کرده است یا نه.
جسد ماریا لادنبورگر ۱۹ ساله که دانشجوی رشته پزشکی بود، بامداد ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر یا میزان) در رودخانه‌ای در نزدیکی فرایبورگ پیدا شد و کارشناسان گفتند که قربانی پیش از کشته شدن، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. پدر ماریا، دکتر کلمنس لادنبورگر مشاور حقوقی رسمی کمیسیون اروپاست.

هویت متهم هنوز فاش نشده، اما چون پناهجویی زیر سن قانونی است، از همان سال ۲۰۱۵ که وارد خاک آلمان شد، خانواده‌ای آلمانی سرپرستی او را پذیرفته بودند. مأموران پلیس از طریق آزمایش دی‌ان‌ای یک تار موی متهم که روی روسری مقتول بود و نیز از طریق تصاویر مداربسته ترافیکی در یک تراموا، به نوجوان پناهجو بدگمان شده و بالاخره او را بازداشت کردند.
ماریا لادنبورگر در اوقات فراغت خود گاهی داوطلبانه با مراکز پناهجویان همکاری می‌کرد، اما هنوز معلوم نیست آیا از قبل با قاتل آشنایی داشته یا نه. ماریا اگر زنده بود، روز ششم دسامبر (۱۶ آذر یا قوس) ۲۰ ساله می‌شد.

نظرات